Veelgestelde vragen

1) Over onze kunstenaars en hun werk

 

Wie kan zijn kunstwerken verkopen via MainGallery?

Kunstenaars die al ruime tijd ervaring hebben of een kunstopleiding hebben genoten, kunnen een aanvraag indienen via het inschrijvingsformulier.

Hoe kiezen jullie de kunstenaars en de kunstwerken?

Onze kunstenaars schrijven zich in, wij bekijken de kwaliteit, originaliteit en de verkoopbaarheid van hun werken. Wij vragen authenticiteit van onze kunstenaars en aanvaarden dus geen kopieën of nagemaakte werken. Wanneer de authenticiteit in twijfel wordt getrokken, kunnen wij het werk verwijderen.

Kan ik een kopie van een kunstwerk kopen?

Al de werken van onze kunstenaars zijn uniek. Er is dus telkens maar één stuk beschikbaar. Wij aanvaarden geen kopieën, niet van eigen werk, noch van bestaande werken.

Wat als ik een verkocht werk ook wilde kopen?

U kan in dit geval contact met ons opnemen. Wij bespreken met de kunstenaar of het al dan niet mogelijk is om het kunstwerk opnieuw te maken. Hou er in dit geval rekening mee dat elk werk uniek en handgemaakt is. Hoogstwaarschijnlijk zijn er kleine nuances in kleur en details.

Wat zijn de afmetingen van kleine, middelgrote en grote kunstwerken?

Klein: de langste zijde is kleiner dan 50cm

Middelgroot: de langste zijde is groter dan 50cm, maar kleiner dan 100cm

Groot: de kortste zijde is groter dan 100cm

2) Informatie voor kunstenaars

 

Hoe kan ik me inschrijven?

Hoeveel werken mag ik exposeren?

Wij zetten geen minimum of maximum op het aantal kunstwerken. Wel verwachten wij van elk werk een degelijke kwaliteit.

Hoe verzend ik mijn verkochte kunstwerken?

Voor kleine en middelgrote werken kies jij zelf een verzendingsdienst. Voor grote werken, kiezen wij samen met de koper de beste optie. Bij jouw inschrijving krijg je hier uitgebreide informatie over.

Hoe verpak ik mijn werk voor verzending?

Je kan op internet informatie en diensten vinden, maar ook hierover bezorgen wij jou meer informatie bij je inschrijving.

Hoeveel foto's moet ik maken van mijn kunstwerk?

Wij verwachten minstens één foto van het werk in zijn geheel. Detailfoto’s zijn altijd een meerwaarde.

Wat voor soort werk/stijl aanvaarden jullie?

Wij beperken ons niet tot een bepaalde stijl of genre. Kwaliteit en originaliteit zijn voor ons belangrijk.

Wat doe ik wanneer een kunstwerk verkocht is?

Je wordt op de hoogte gebracht door ons wanneer er een werk van jou verkocht is. Daarna pak je jouw werk zorgvuldig in en stuurt het op naar de koper of de koeriersdienst, gekozen door de klant, komt het bij jou thuis ophalen. Wij bezorgen jou of de koeriersdienst de aflevergegevens.

Wat als ik nog een andere vraag heb?

Je kan ons altijd via mail of telefonisch contacteren.

3) Informatie voor kopers

 

Worden alle werken ingekaderd aangeleverd?

Je kan op de foto’s zien of het werk al dan niet al is ingekaderd. Doorgaans is dit niet het geval.

Kan ik vragen om mijn kunstwerk in te kaderen?

Je kan vragen om het werk ingekaderd op te sturen. We zoeken dan samen naar de best passende omlijsting.

Wie betaalt de omlijsting?

De kosten voor de kader worden door de koper betaald. Uiteraard wordt de koper op voorhand op de hoogte gebracht van die kosten.

Kan ik advies vragen?

Je kan ons steeds contacteren voor advies in verband met uw keuze of andere vragen.

Kan ik kunst als cadeau geven?

Ja, hier zijn verschillende mogelijkheden.

Je kan zelf een werk kiezen om cadeau te geven.

We kunnen samen bespreken welk werk het beste bij die persoon en zijn/haar woning zou passen.

Je kan een ‘cadeaubon’ aankopen. Hiermee kan de persoon in kwestie zelf een werk kiezen.

Welk bedrag kies ik voor een cadeaubon?

Je kan zelf het bedrag bepalen. Wanneer het bedrag minder is dan de prijs van het kunstwerk, wordt het overige bedrag bijbetaald. Indien het gekozen kunstwerk minder kost dan het bedrag op de cadeaubon, blijft het overige bedrag onbeperkt geldig voor een volgende aankoop.

Wat als ik niet tevreden ben over mijn aankoop?

Je hebt recht op 14 dagen bedenktijd. Indien u niet tevreden bent, kan je binnen die 14 dagen uw retour aanmelden. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug gestort.

Hoe vind ik meer informatie over een kunstwerk?

Informatie over afmetingen en gebruikte materialen staan steeds bij het kunstwerk vermeld.

Zijn de foto's een correcte weergave van het kunstwerk?

De afbeeldingen geven een zo correct mogelijk beeld weer van het kunstwerk. Indien nodig, kunnen wij aan de kunstenaar vragen om extra foto’s te leveren.

Kan ik een kunstwerk in een ander formaat krijgen?

Elk kunstwerk is uniek en handgemaakt waardoor er telkens maar één stuk ter beschikking is. Indien je een werk graag op een ander formaat wil, kan je ons contacteren en wij bekijken met de kunstenaar de mogelijkheden.

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Je kan bij ons betalen met Bancontact, VISA, iDeal, Mastercard of KBC.

Onze betaalprovider biedt een beveiligde omgeving om betalingen uit te voeren.

Hoe verloopt mijn aankoop verder na betaling?

Nadat wij jouw betaling hebben ontvangen, is het kunstwerk voor jou gereserveerd. Wij brengen de kunstenaar op de hoogte, zodat jouw aankoop verzonden kan worden.

Kan ik op afbetaling of achteraf betalen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn aankoop annuleren?

Ja, dat kan. Zolang het kunstwerk nog niet werd verzonden kan je je aankoop annuleren door contact met ons op te nemen. Wanneer het werk reeds verzonden is, geldt, na ontvangst van je aankoop, de 14 dagen bedenktijd om je aankoop te retourneren.

Zijn de prijzen inclusief verzending en andere kosten?

Alle bedragen die vermeld staan bij de kunstwerken zijn inclusief btw. Voor kleine en middelgrote kunstwerken worden er geen aparte verzendingskosten gerekend. Voor grote kunstwerken zijn de bedragen die vermeld staan exclusief verzendingskosten. We bekijken samen de beste verzendingsoptie.

Krijg ik een bewijs van aankoop?

Je, je krijgt een factuur van je aankoop via mail.

4) Verzending en levering

 

Hoe wordt mijn aankoop verpakt?

Het kunstwerk wordt verpakt door de kunstenaar zelf. Wij leveren de kunstenaar informatie over de juiste verpakkingsmaterialen en verpakkingstechnieken.

Welke verzendingsdienst gebruiken jullie?

Onze kunstenaars kiezen voor kleine en middelgrote werken zelf een verzendingsdienst (bPost en postNL verzenden deze formaten). Voor grote kunstwerken bekijken we samen welke koeriersdienst de beste optie is.

Kan ik de verzending volgen?

Ja, wij bezorgen je een track & trace code zodat je je aankoop kan volgen.

Hoeveel kost de verzending?

Voor kleine en middelgrote kunstwerken worden geen aparte verzendingskosten in rekening gebracht. Voor grote kunstwerken bekijken we de beste verzendingsdienst en worden de verzendingskosten met u meegedeeld. Wij wachten dan op uw goedkeuring voordat het kunstwerk verzonden wordt. U rekent af met de door u gekozen koeriersdienst.

Is de verzending verzekerd?

Ja, wij vragen aan onze kunstenaars om bij elke verzending een verzekering te nemen. Ook bij de koeriersdienst voor grote kunstwerken wordt een verzekering genomen.

Kan ik op een ander adres laten leveren?

Dat kan, jouw aankoop wordt geleverd op het adres dat u opgeeft bij de aankoop.

Kan ik mijn aankoop ook zelf ophalen?

Dat kan zeker. Indien je zelf het kunstwerk wenst af te halen, stuurt je ons een mailtje en wij bezorgen jou de juiste adresgegevens.

Verzenden jullie ook buiten België?

Dat kan. Hou er wel rekening mee dat er eventueel extra verzendingskosten kunnen gerekend worden.

5) Retours 

 

Wat als ik niet tevreden ben of me bedacht heb?

Na ontvangst van het werk heb je recht op 14 dagen bedenktijd om het werk te retourneren. Van zodra wij bevestiging hebben gekregen dat het werk opnieuw bij de kunstenaar is toegekomen, of wanneer wij van jou het bewijs hebben ontvangen dat je het werk hebt teruggezonden, storten wij u –  naargelang welk tijdstip eerst valt – het aankoopbedrag terug.

Voor wie zijn de retourkosten?

Die zijn helaas voor de koper.

Hoe zend ik een werk retour?

Je stuurt ons een mailtje dat je het werk wilt retourneren of stuurt bij voorkeur het retourformulier op. Wij sturen jou verdere instructies. Kleine en middelgrote werken kan je makkelijk retourneren met bPost of postNL. Voor grote kunstwerken kan u gebruik maken van dezelfde koerier die geleverd heeft, of u kiest zelf een andere dienst. Kosten hiervoor rekent u af met de koeriersdienst.

Je kan het kunstwerk ook zelf gratis terugbrengen uiteraard.

Voor de verpakking kan je grotendeels opnieuw gebruik maken van de originele verpakking.

Kan ik een op maat gemaakt werk retourneren?

Maatwerk valt buiten het recht op retour. Met maatwerk bedoelen wij dat een werk op jouw verzoek met specifieke wensen of formaten wordt gemaakt en geleverd.

Wat als mijn aankoop beschadigd is?

Wanneer je schade opmerkt aan de verpakking, laat de verpakking dan gesloten en stuur ons foto’s van de schade. Wanneer de verpakking niet beschadigd is, maar het kunstwerk binnenin wel, stuur ons dan foto’s van de schade aan het kunstwerk. Neem in beide gevallen meteen contact met ons op. Samen bekijken we dan wat de beste oplossing is.

Wat te doen met geschillen?

Wanneer er geschillen zijn, kan u terecht bij het ‘Online Dispute Resolution’. Het ODR is een internetplatform, opgericht door de Europese Commissie met als doel geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank op te lossen. (http://ec.europa.eu/odr)

 Abonneer je op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste nieuwe kunstwerken.

CONTACT

info@maingallery.be

Oppuursdorp 40,
2890 Puurs-Sint-Amands
+32 478 27 50 84

BE0694688660​

BLIJF OP DE HOOGTE